[Inne] Jak startować spod świateł dieslem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • easyrider
    Classic
    • 2008
    • 10

    #26
    Zamieszczone przez magart
    (subiektywne odczucie przyspieszenia jest większe niż jak się ciśnie nogą...).
    Dokładnie, tak samo jak bardziej się odczuwa przyspieszenie będąc pasażerem, niż kierowcą.

    Pamiętajcie koledzy (i koleżanki), że za przyspieszenie odpowiedzialny jest MOMENT OBROTOWY, a nie moc maksymalna. W związku z tym należy się kierować tym właśnie parametrem. Jeśli max moment utrzymuje się między 1900 a 3000 RPM, to to będą optymalne obroty.

    Nie polecam też ciśnięcia gazu do oporu, gdyż auto jest zmulone przez zbyt dużą ilość mieszanki, którą ciężko silnikowi przepalić. Przy wtrysku już nie jest tak źle, ale kto jeździł gaźnikowym ten wie jak gaźnik potrafił zdusić silnik.

    Ogromną zaletą diesli jest to, że obiecane w instrukcji np. 12 sek. do setki osiąga się bardzo łatwo zwykłą, cywilną jazdą. W benzyniaku trzeba wkręcić się na 3500-5000 RPM, co powoduje pukanie się w głowę przechodniów i niepotrzebny hałas.

    Komentarz

    • yanooshiiik
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 172

      #27
      Pamiętajcie koledzy (i koleżanki), że za przyspieszenie odpowiedzialny jest MOMENT OBROTOWY, a nie moc maksymalna
      terefere ... prawie dobrze.

      Ale tak jak mowi Mikrus, obroty walu rownowaza nizszy moment przy wyzszych obrotach, wiec trzeba patrzec raczej na moc.

      Tak, moment obrotowy odpowiada za dobre przyspieszanie , ale ..... moment na kolach nie na silniku ... co z tego ze masz gigantyczny moment bo zmieniles bieg na wyzszy skoro wyzszy bieg oznacza wieksze przelozenie wiec mniejszy moment na kolach. Liczy sie moment na kolach ...

      Kiedys przygotowalem takiego fajnego excelka, ktory bral wykres mocy silnika, przelozenia poszczegolnych biegow, i wyliczal wykresy jaki moment mamy na kolach dla poszczegolnych biegow i predkosci jazdy.

      Jak sie dowiem jak, to go wrzuce na grupe.

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #28
        nie wiem jak auta modowane mocno, ale ja swojego na 1ce ciagle do 3 tysiecy, a pozniej na dwojce z lekkiego strzalu wbijam powoli gaz glebiej i glebiej i ciagle pod 3.8-4

        Pozniej trojka, pelne obrotu, znow bez pelnego depniecia - po pierwsze niezdrowe, po drugie efekt mizerny.
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • easyrider
          Classic
          • 2008
          • 10

          #29
          Zamieszczone przez yanooshiiik
          terefere ... prawie dobrze.
          Cytat za Chojnacki Motor System:

          "Pamiętajmy, że podstawowym powodem naszej satysfakcji z jazdy samochodem użytkowym nie jest maksymalna moc silnika a wielkość i przebieg maksymalnego momentu obrotowego."

          Ja się mogę nie znać, ale on raczej wie co robi i mówi.

          Komentarz

          • jezy
            Drive
            • 2008
            • 49

            #30
            "Pamiętajmy, że podstawowym powodem naszej satysfakcji z jazdy samochodem użytkowym nie jest maksymalna moc silnika a wielkość i przebieg maksymalnego momentu obrotowego."

            i tez powtorze terefere :-)
            150 KM golf 1.8t ma do setki tyle samo co 150konny disel, a w koncu disel ma wiekszy moment obrotowy.
            sprzedam fotele RS,
            Jeep SRT8 MY08

            Komentarz

            • cieq
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 745
              • Octavia I (1U2)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31


              Polecam temat:
              www.pinkbike.com

              Komentarz

              • easyrider
                Classic
                • 2008
                • 10

                #32
                Zamieszczone przez jezy
                "Pamiętajmy, że podstawowym powodem naszej satysfakcji z jazdy samochodem użytkowym nie jest maksymalna moc silnika a wielkość i przebieg maksymalnego momentu obrotowego."

                i tez powtorze terefere :-)
                150 KM golf 1.8t ma do setki tyle samo co 150konny disel, a w koncu disel ma wiekszy moment obrotowy.
                A Skoda Octavia to nie samochód użytkowy?
                Czy to samochód rajdowy?

                Komentarz

                • KruPin
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 517

                  #33
                  A ja bym się skupił raczej na tej części wypowiedzi: "podstawowym powodem naszej satysfakcji z jazdy...", tak więc nie ma to zupelnie związku z tym tematem, bo Chojnacki mowi tu raczej o zwyklej jezdzie, bo kluczowym slowem jest "satysfakcja" :wink:
                  Forum Leasing.pl

                  Komentarz

                  • mentorek
                    Classic
                    • 2008
                    • 12

                    #34
                    wypowiem sie troche na temat diesla, na przykladzie obecnego forda.

                    Da sie tym szybko pojechac spod swiatel, tyle ze trzeba umijetnie przytrzymac sprzeglo tak do 2000 obrotow wciskajac tak do 3/4 gaz . Po przekroczeniu obrotow puscic sprzeglo szybko, ale nie gwaltownie.

                    Nie wiem jak w waszych tdi ale w moim najmocniejszy bieg to 2, wiec na 3 wrzucam jak juz mi w lusterkach tylko rozmazuja sie swiatla

                    Komentarz

                    • Coke
                      Elegance
                      • 2010
                      • 771
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                      #35
                      Taka ciekawostka - film z mojego wyścigu:

                      Octavia I 1.8T 20V 209 KM Przedni napęd vs Audi TT 1.8T 20V 225 KM Quattro

                      Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                      Komentarz

                      Pracuję...